2012. október 17., szerda

Vargányakrémleves

Pár évvel ezelőtt ettem itt Győrben a párommal vargányakrémlevest. Azóta nagy rajongói vagyunk, már többször készítettem de sajnos fagyasztottat tudtam csak venni.
Most hogy voltunk a gesztenyefesztiválon, hozzájutottam 1 kg vargányához. A mai napon el is készítettem, és ajánlani tudom mindenkinek. Szuper.
Pirított kenyérrel tálaljuk.


Hozzávalók:
30 dkg vargánya
1 dl tejszín
fél dl száraz fehérbor
2 gerezd fokhagyma
3 dl húsleves alaplé
4 dl víz
olívaolaj
só, bors
kakukkfű
kenyér


Elkészítés:
Aprítsuk fel a hagymát, és a fokhagymát, majd dinszteljük 3 evőkanál olívaolajon felaprított gombával együtt.
Ha a gomba összeesett, adjuk hozzá a bort, sózzuk, borsozzuk, öntsük fel a húslével és a vízzel.
Lefedve főzzük 20 percet, adjuk hozzá a tejszínt, forraljuk fel, majd turmixoljuk le.
A kenyerek héját vágjuk le, vágjunk rudakat a belsejéből.
Serpenyőben kevés olívaolajon sóval, és kakukkfűvel együtt pirítsuk meg őket, ezzel tálaljuk a levest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...