2012. március 21., szerda

Fahéjas álom

A Sparban még tavaly lehetett kapni a péksüteményeknél fahéjas álmot,ami nálam az abszolút kedvenc volt.Sajnos mostanában már nem találom,így egy NoSalty-s recept alapján(pici változtatással)úgy gondoltam elkészítem.Elvileg a tésztát a kenyérsütőben kellett volna dagasztani,de inkább megcsináltam kézi erővel.Később vettem észre hogy az élesztő amit beletettem,már pár napja lejárt volt,de gyönyörűen megkelt,sőt talán ilyen szép még nem volt soha a tésztám.Lehet más ízesítéssel is készíteni(kakaó).Egy tartalmas leves után szuper levezetés(nálunk bableves volt előtte)


Hozzávalók:

  A tésztához:
1/2 kg liszt
kb. 3 dl tej
1 tojássárgája
1/2 dl olaj
fél mk só
1 ek cukor
2,5 dkg élesztő


 Az édes krémhez:
10 dkg Rama
15 dkg porcukor
½ tojás
2 tk fahéj


A tészta hozzávalóit összedagasztjuk (kenyérsütőgép 8-as program,én kézzel dagasztottam). Hagyjuk a duplájára kelni.
Lisztezett deszkára borítjuk. Kinyújtjuk jó vékonyra, fél cm-esre.
A krém hozzávalóit elkeverjük. A margarin csak annyira legyen lágy, hogy kenhető legyen.
A tésztát megkenjük fahéjas margarinnal, és feltekerjük, mint a beiglit.
Kb. 2 cm-esre szeleteljük, és sütőpapírral kibélelt tepsibe rakosgatjuk a hajtoványokat.
Még egy fél órát hagyjuk kelni. A tojás másik felével lekenjük.
Előmelegített sütőben aranyszínűre sütjük (175fokon kb. 20percig sütöttem).Ha elkészül,szórjuk meg porcukorral.


4 megjegyzés:

  1. Én ezt fahéjas dubbancs néven ismerem. Az is hasonlóan készül. Nagyon jól néz ki a sütid :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen,kicsit szétnyíltak,de az ízével nem volt gond:)Amúgy a NoSalty-n fahéjas hajtoványként volt fenn.

    VálaszTörlés
  3. Remek kis biga-csigák! Kérek szépen, kettőt, hármat ;-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...