2012. november 23., péntek

Karfiolkrémleves

Nagyon-nagyon leveses vagyok. Pár napja újra beteg vagyok(már harmadszor fáztam meg ősszel), ilyenkor még jobban esik egy forró krémleves. A héten már a negyedik fajta. Bár a családban én rajongok érte a legjobban, még egy főre is képes vagyok elkészíteni. Esetleg ha marad, beteszem a fagyasztóba, legközelebb jól jön. Édesanyámmal a hétfői nap folyamán összevesztünk hogy mi legyen a 2 óriás karfiollal amit kaptunk. Ő mindenképpen rántott karfiolt szeretett volna én meg levest. Az ő akarata teljesült, de csak máig, mert vettem egy picikét :).

Hozzávalók:
karfiol(kisebb fej)
1 kisebb vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 tömlős sajt
1 közepes krumpli
2 dl tejszín
só,bors,kevés kakukkfű,
húsleves alaplé(nálam a fagyasztóból)

Elkészítés:
A hagymát olívaolajon megpirítom a fokhagymával.
A karfiolt és a krumplit rádobom, majd felöntöm a húsleves alaplével.
Ízlés szerint ízesítem.
Ha a krumpli és karfiol megfőtt, beleöntöm a tejszínt és a tömlős sajtot, majd botmixerrel pépesítem.
A tetejét megszórom reszelt sajttal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...