2012. november 28., szerda

Sült csirkemell narancsos kelbimbóval

Nagyon szeretem a zöldségeket, de úgy tűnik még én sem kóstoltam mindent. A minap a piacon láttam meg ezeket a gyönyörű kelbimbókat, amiket most készítettem el. Vettem belőle egy keveset, gondoltam majd csak lesz valami belőle. Még aznap délután receptek után kutattam,  mit is lehetne belőle csinálni. Végül a novemberi Nők Lapja konyhájában akadtam erre a receptre.

Most el is készült, nem csalódtam benne, a kelkáposztához tudnám hasonlítani az ízét. Utánaolvastam, nagyon egészséges zöldség, sok (A,B,C,E,K) vitamin van benne, megkönnyíti az emésztést, vérnyomáscsökkentő hatású. Nagyon ízlett, ezentúl rendszeresen fogom fogyasztani.

Hozzávalók:
40 dkg csontos csirkemell
só,bors
1 evőkanál olívaolaj
10 dkg angolszalonna
25 dkg kelbimbó
1 narancs

Elkészítés:
A megpucolt, megmosott, szárazra törölt csirkemellet sózzuk, borsozzuk, kenjük meg olívaolajjal, majd tepsiben süssük 50 percig 230 fokon.
Közben készítsük el a köretet: az angolszalonnát csíkozzuk fel, serpenyőben süssük ropogósra. A megpucolt kelbimbót főzzük puhára sós vízben, szűrjük le, adjuk hozzá a szalonnához. Reszeljük rá a narancs héját, adjunk hozzá 1 dl frissen facsart narancslevet. Sózzuk, borsozzuk, 4-5 perc alatt süssük össze a köretet. A sült csirkemellel tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...