2012. november 2., péntek

Sütőtökkrémleves

Mint a következő képeken látszani fog, rengeteg tök található nálunk.
4-5 éve nagyobb mennyiségben termelnek a szüleim, több fajtát,  Halloween tököktől kezdve, sütőtökök,dísztökök találhatóak nálunk.
Egyre több tökös receptet próbálunk ki, mert a vevők mindig kérdeznek, ötleteket, tanácsokat várnak tőlünk.
A következő időszakban egyre több ilyen receptet fogok hozni. Ezt a receptet még pár éve Mautner Zsófia blogján találtam, és azóta is gyakran készítem.


Sütőtökkrémleves:
Hozzávalók:
1kg sütőtök
2db krumpli
1közepes alma
1nagyobb hagyma
1/2 narancs leve
1,2l zöldségleves alaplé

bors
szerecsendió
kakukkfű
2dl tejszín
5dkg vaj

Elkészítés:
A tököt a sütőben megsütöm.
Amíg sül, a vajon puhára párolom a hagymát,.
Felöntöm az alaplével, majd a kockára vágott krumplit, és almát beleteszem, puhára főzöm.
Amikor megpuhultak, beleteszem a tökpürét, botmixerrel pépesítem, ízesítem a narancslével,sóval, borssal, szerecsendióval, kakukkfűvel, majd felöntöm a tejszínnel.
Tökmagolajjal tálalom.
Az eredeti recept ír mézet is, de a mi sütőtökünk annyira édes, hogy ezt kihagytam belőle.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...