2013. március 4., hétfő

Céklakrémleves

Már többször is írtam, imádom a krémleveseket, és nincs olyan hét hogy valamilyent  ne készítsek. Most ez volt soron,gondoltam nem árt egy kis vitamin, és a tél talán utolsó napján még a színétől is felvidultam.


Mivel évek óta vashiányban szenvedek a gyógyszerszedés ellenére is, próbálok sok zöldséget fogyasztani, aminek magas a vastartalma, bár a cékla csak átlagos tartalommal rendelkezik, mégis az emberi test jobban tudja belőle hasznosítani a nyomelemeket, és a vérképzésre is pozitív hatással van.


Hozzávalók:
-2 közepes cékla
-6 kisebb burgonya
-2 savanykás alma
-1 tk. citromlé
-1 csapott evőkanál só
-1/4 kávéskanál őrölt bors
-petrezselyemzöld
 Elkészítés:

A céklát, az almát, és a burgonyát meghámozzuk és felkockázzuk. Legalább háromszoros mennyiségű vízzel felöntjük, hozzáadjuk a sót és a borsot.
Puhára főzzük.
A végén beletesszük az apróra vágott petrezselymet meg a citromlevet. Hűlés után turmixoljuk.

A recept a kifőztük magazin decemberi számából van.
Az eredeti recepten annyit változtattam hogy a citromlevet kihagytam belőle, tejszínt raktam bele, a tetejét pedig pirított baconnel szórtam meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...