2013. március 12., kedd

Fokhagymás pogácsa

A párom névnapját ünnepeltük a hétvégén, és mivel nem olyan édesszájú két fajta pogácsát készítettem neki. Az egyik ez a fokhagymás volt amire itt találtam rá:http://afraasutode.blogspot.hu/2012/08/fokhagymas-pogacsa.html
Az eredeti receptet megdupláztam,bár nekem a lisztből kicsit több kellett.


Hozzávalók:
2 dl tej
2  dl tejföl
2,5 dkg élesztő
2 kk só
bors ízlés szerint
5 gerezd reszelt fokhagyma
15 dkg vaj
1 tojás
1 tojássárgája a tetejére
reszelt sajt
kb. 50-60 dkg liszt
(ez az eredeti recept én ezt dupláztam meg)

Elkészítés:
A hozzávalókból szép, fényes tésztát dagasztunk, majd a duplájára kelesztjük.
Kinyújtjuk, szaggatjuk, majd letakarva 20 percig pihentetjük.
Tojással lekenjük, sajttal megszórjuk, majd 190 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütjük.

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...