2013. március 19., kedd

ETO szelet

Egyik barátnőmtől kaptam a receptet pár nappal ezelőtt. Ezzel a sütivel kínált meg minket, és azonnal beleszerettem. Fantasztikus színe van, azonnal a tavasz jut róla eszembe, főleg hogy a nőnapi tulipánomat mellé raktam.
A sütivel, vagyis az egyik alkatrésszel volt csak gondom, nagy áruházakban sehol nem kaptam kiwiszörpöt. Napokig keringtem a boltokban, de végül a helyi  piacon akadtam a szörpre.


Hozzávalók:
tésztához:
6 tojás
6 ek. cukor
6 ek. liszt
1 csomag sütőpor
20 gr ételszínezék
1 dl étolaj
krémhez:
25 dkg vaj/margarin
50 dkg túró
2 csomag vaníliás cukor
25 dkg porcukor
a mázhoz:
8 dl hígított kiwiszörp
2 csomag vaníliás pudingpor


Elkészítés:
A cukor folyamatos hozzáadása mellett kemény habot verünk a tojásfehérjékből.
Hozzákeverjük a tojássárgáját, a lisztet, a színezéket, az olajat és a sütőport. Kibélelünk egy tepsit sütőpapírral, ráterítjük a tésztát, és mérsékelten meleg sütőben megsütjük.
Habosra keverjük a vajjal a porcukrot és a vaníliás cukrot, összedolgozzuk a túróval, és a tészta tetejére simítjuk.
A pudingot megfőzzük a kiwiszörpben, és ha kihűlt, a krém tetejére kenjük.
Amikor megdermedt, vizes késsel felszeleteljük.

3 megjegyzés:

  1. Hű, nagyon ütős a színe! Jól értettem, hogy csupán a szörptől lett ilyen Shrek-színű? ;-)

    VálaszTörlés
  2. Kedves teller-cake,
    igen a teteje a kiwitől lett ilyen zöld, a piskótába viszont raktam ételszínezéket!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...