2012. április 19., csütörtök

Csúsztatott palacsinta

Nagyon nagyon régóta szerettem volna csúsztatott palacsintát késziteni,és ma eljött az alkalom.Tavaly névnapomra kaptam egy palacsintás könyvet,amit nemrég lapozgattam,és onnan jött az ötlet.(Lajos Mari -Hemző Károly-Palacsinta)Meglepően gyorsan elkészült,mire éppen megkentem a réteget,már kész is volt a palacsinta egyik fele,pedig nem is sütöttem nagy lángon...A tölteléken változtattam,csak kakaó és dió volt benne.Az idő is kegyes volt hozzám,szépen sütött nálunk a nap és szuperül sikerült a fotó.(a páromtól gépelek,sajnos ezen a billenytűn nincsen hosszú i betű,igy kénytelen vagyok röviddel irni...sajnálom)


Hozzávalók


2.5dl tej
2.5dl tejszin
1citrom reszelt héja
8tojás
100g vaj
80g porcukor
200g liszt
csipet só

egyéb
darált dió
kakó

Elkészités
A palacsintához a tejet és a tejszint összeöntjük(de ha nincs tejszin lehet csak tejből  is).
A citromot és a tojásokat alaposan megmossuk.
A vajat habosra keverjük a porcukorral,egyenként beledolgozzuk a sárgákat,hozzáadjuk a citrom héját,végül a tejszines tejjel váltakozva beleszórjuk a lisztet,simára,csomómentesre keverjük.
A felvert tojásfehérjét hozzákeverjük óvatosan a palacsintatésztához.
A palacsinta egyik felét sütjük csak meg,majd egy hőálló tálra csúsztatjuk(kb.14db lett)Az egyik rétegre diót szórunk,a következőre pedig kakaót.
Az utolsó palacsinta mindkét felét megsütjük,majd porcukorral megszórhatjuk.
Sütőben 10-12perc alatt átmelegitjük mielőtt megesszük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...