2012. május 20., vasárnap

Nagymamám süteménye

Ezt a sütit mindig csak a nagymamám készíti és KEDVENC-nek hívja.Megígértem neki hogy megtanulom elkészíteni.Nagyon egyszerűnek tűnik,de valójában macerás mint egy macaron.Mamám szerint nem mindegy milyen a sütő,a tepsi,ezért csak nála volt hajlandó megmutatni nekem.Szerinte csak házi tojásból jó, még boltival nem sikerült neki.Jó pár éve készíti,de még neki sem sikerül mindig.Csak türelmesek próbálják ki,elsőre nem biztos hogy sikerülni fog(nekem sem sikerült).A méreg majdnem megevett,bár ízre jó volt,külsőre elég csúnyácska lett.

Elkészítés:
Hozzávalók:
-baracklekvár
Tészta:
20dkg liszt,20dkg vaj,5dkg vaníliás cukor,2tojássárgája-Ezeket a hozzávalókat összegyúrjuk,és fél órára hűtőbe tesszük.
Vékonyra kinyújtjuk és apró pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk,tepsibe rakjuk.
A tojásfehérjét 20dkg cukorral kemény habbá verjük,pár csepp citromlevet teszünk hozzá és kiskanállal a tésztára kis halmot rakunk.
Közép meleg sütőben alsó lángon sütjük világosra(kb.10perc, de sajnos sütő függő)
Ha kihűlt egyet-egyet baracklekvárral összeragasztjuk.

3 megjegyzés:

  1. Nálunk ezt a süteményt JOJÓ-nak hívják. Nagy kedvencem volt nekem is ;-)

    VálaszTörlés
  2. Naa,még ezt az elnevezést nem is hallottam:)

    VálaszTörlés
  3. Én ezt a sütit non plus ultraként ismerem. Úgy tűnik ez már a harmadik név.:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...