2012. június 16., szombat

Cseresznyés palacsinta

Imádom a cseresznyét, bele tudnék fulladni, aminek idén meg is lett az eredménye...Szépen fogalmazva  tömtem, és rosszul haraptam el az egyik darabot, így a fogam  bánta, de annyira,  hogy koronát fogok kapni arra a fogamra, mert nem lehet tömi :( Minden jóban van valami rossz...(a cseresznye legalább finom volt)Bár ez a palacsinta még tavaly készült, nagyon finom volt. Lajos Mari palacsintás könyvéből néztem ki. Mire lefotóztam a palacsintát a cseresznyések már elfogytak, így csak rádobáltam a tésztára a gyümölcsöt.


Hozzávalók:

        Palacsintához: 
200 g finomliszt
1 csipet só
4 dl tej
2 tojás
2 ek vaj/ Rama

 Továbbá: 
500 g érett cseresznye
1 kk őrölt fahéj
4-5 ek cseresznyepálinka(ezt én kihagytam)
porcukor a szóráshoz

Elkészítés:

A palacsintához a felsorolt hozzávalókból palacsintatésztát keverünk, letakarva fél órát pihentetjük.
A cseresznyét megmossuk, kimagozzuk, lecsepegtetjük, óvatosan kinyomkodjuk, és a fahéjjal együtt beleforgatjuk a palacsintatésztába.
Felhevítjük a serpenyőt, majd 16-20 kisebb-vastagabb palacsintát sütünk a masszából.
Tálaláskor meghintjük őket pálinkával, félbehajtjuk, végül megszórjuk fátyolnyi porcukorral. Csokoládéöntetet kínálhatunk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...