2012. június 12., kedd

Rachel Allen skót palacsintája

Pár hete megkaptam névnapomra Rachel könyvét, amiből már jó pár ételt elkészítettem, és ez az első amit a blogra felteszek.  Most először csináltam ilyet, és nagyon meglepődtem mivel nagyon gyorsan elkészült. Három pacát beleraktam a serpenyőbe, és már fordíthattam is meg. Ez az adag egy négyfős családnak csak kóstoló, főleg úgy,  hogy abból ketten óriási palacsinta rajongók. Fotózás után újabb adagot kellett készítenem.

Hozzávalók:
100g liszt
1tk sütőpor
25g kristálycukor
csipet só
1tojás
125ml tej
kevés olaj (pár csepp)


Elkészítés:
A lisztet és a sütőport összeszitáljuk egy tálba,hozzáadjuk a cukrot és a sót,majd elkeverjük.Egy mélyedést vájunk a közepébe,beletörjük a tojást majd elkeverjük úgy,hogy a széléről egyre több lisztet keverünk bele.Folyamatos kevergetés mellett hozzáadjuk a tejet,hogy csomómentes keveréket kapjunk.
Enyhén kiolajozunk egy serpenyőt,és kis lángon felmelegítjük.Egymástól kellő távolságban három evőkanállal teszünk a keverékből a forró serpenyőbe,hogy ne ragadjanak össze.Mikor a buborékok megjelennek a tetején,fordítsuk meg,vagy ha aranyszínű az alja.
Mikor kivesszük a serpenyőből,kenjük meg vajjal,lekvárral,mézzel vagy amivel éppen szeretnénk.Ehetjük friss gyümölccsel,a málnát frissen szedtem délelőtt.

friss mai málna

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták a fotók. A palacsinta receptje jól hangzik, mint minden Rachel Allentől, de a málnás fotó színei viszik a pálmát :)

    VálaszTörlés
  2. Igen nagyon szépek a színei a málnának,de szedni nem volt olyan jó,elsüllyedtem a sárban,és össze-vissza karcolt az ága...de legalább finom volt:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...