2012. június 23., szombat

Trüffel torta

Életem első trüffel tortája, és nagyon megszenvedtem vele. Májusban megkértek arra, hogy készítsek egy epres és egy trüffeles tortát. Nagy boldogan elvállaltam, milyen jó egyszerre kettőt kell sütnöm. De arra nem gondoltam azon a hideg májusi napon,  hogy júniusban meleg van, és a csoki+tejszín párosításnak nem tesz jót a meleg. Eljött ez a hét, és dőltek meg a meleg rekordok, izzadtunk egész héten, én meg azon gondolkoztam hogy visszamondom a tortát mert nem lehet ilyen melegben elkészíteni (nincs nálunk klíma). És jött a csütörtök este, amikor a megváltó eső megérkezett,  és kicsit le is hűlt a levegő (szerencsémre). Így elkészült a torta, és éppen várom hogy jöjjenek érte. Abban pedig biztos vagyok,  hogy nyáron többet nem vállalok csokitortát.:)

Hozzávalók:
a tésztához:
-3szor kell venni,mert laponként sütöttem

  • 3tojás
  • 70g cukor
  • 70g liszt
  • 2ek. olaj
  • 15g kakaó
  • 1kk. sütőpor
A trüffel krémhez:

  • 600ml tejszín
  • 600g étcsoki
  • vanília
Trüffel golyó

  • 200g étcsoki
  • 100ml tejszín
  • 50g vaj
A díszítéshez pedig különböző csokidíszeket használtam.

Elkészítés:

A krémmel kezdünk előző este.A tejszínt és a csokoládét folyamatosan kevergetve összemelegítjük. Vaníliával ízesítjük és egy éjszakára hűtőbe tesszük.
Másnap habverővel felhabosítjuk.Szegény habverő meg fog izzadni,de ezt nem lehet elkerülni,mert a krém enélkül nagyon tömör és kenhetetlen.
A tészta hozzávalóiból(az adag egy lapra vonatkozik)sütőpapírral kibélelt tortaformában 3lapot sütünk.
Ha kihűltek,a krémet elosztva összeállítjuk a tortát.A tetejére és az oldalára 1/3-nál kicsit nagyobb mennyiséget hagyjunk.
A trüffel golyókhoz a hozzávalókat vízgőz fölött megolvasztjuk.Hűtőben kihűtjük majd golyókat formázunk,amiket kakaóporban meghempergetünk.Egyenletesen elosztva a torta szélére ültetjük őket.
A torta oldalát tortadarával díszítettem.
A tetejét 3fajta csokireszelékkel szórtam meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...